Postupy účtování

Re: Re: DPH

Petra Neumannová | 25.11.2010

Dobrý den,
děkuji za odpověď, potvrdil jste mi to, co jsem si v podstatě myslela. :-))

DPH a výher.automaty

Webrova | 23.10.2010

Dobrý den, potřebuji poradit,
s.r.o. neplátce DPH má ve své provozovně umístěny výher.automaty, za to dostává podíl od provozovatele. Počítají se tyto podíly do celkového obratu (kvůli registraci k DPH)?

Re: DPH a výher.automaty

Petr Mach | 03.11.2010

ano počítají

Help

Petr | 24.09.2010

Pane inženýre,HELPPPPP!!!!Občan se rozhodl, že začne podnikat a založí společnost s ručením omezeným. Nechal si vystavit živnostenský list z který zaplatil Kč 1 000,00. Potom u notáře si nechal sepsat společenskou smlouvu, která ho stála Kč 5 000,00, za ověření podpisu uhradil Kč 50,00. Současně u notáře za poplatek Kč 500,00 uložil do úschovy 200 000,00, které garantuje složení základního vkladu do společnosti. Po úhradě kolků v hodnotě Kč 5 000,00 předložil společenskou smlouvu k zápisu do obchodního rejstříku, je v ní uveden jako jediný společník a zároveň i jednatel společnosti. Předmětem činnosti společnosti je maloobchodní prodej mobilních telefonů. Jednatel bude současně i zaměstnancem společnosti.Na základě dodaných dokladů byla společnost zapsána ke dni 1.12. do obchodního rejstříku. Jednatel vyzvedne peníze od notáře a dále:
založí v bance běžný účet, poplatek za založení účtu je Kč 500,00
vloží na účet v bance Kč 150 000,00
pronajme si obchod za měsíční nájem včetně energií a služeb (platba z účtu) Kč 10 000,00
pronajímatel požaduje dvouměsíční kauci (zálohu) na nájem - (platba hotově) Kč 20 000,00
zakoupí vybavení prodejny - regály, pult, pokladnu (na fakturu) Kč 41 200,00
nakoupí zboží na fakturu přímo na prodejnu (nevede skladovou evidenci) Kč 80 000,00
uhradil fakturu za nájem Kč 10 000,00
uhradil fakturu za vybavení prodejny Kč 41 200,00
uhradil fakturu za zboží Kč 80 000,00
v prodejně prodal zboží celkem za Kč 148 650,00
část obdržených peněz za zboží vložil na účet v bance Kč 48 650,00
vyplatil si celé pořizovací náklady na založení firmy Kč vypočtěte
na konci měsíce udělal inventuru a zjistil, že má neprodané zboží za Kč 35 000,00
přišel výpis z účtu, na kterém je zaúčtován - připsaný úrok Kč 2,00
poplatek za vedení účtu Kč 250,00
hrubá mzda za měsíc činí Kč 20 000,00
předpis odvodu na sociální pojištění - za zaměstnance Kč 1 300,00
předpis odvodu na sociální pojištění - za zaměstnavatele Kč 5 000,00
předpis odvodu na zdravotní pojištění - za zaměstnance Kč 900,00
předpis odvodu na zdravotní pojištění - za zaměstnavatele Kč 1 800,00
předpis odvodu daně z příjmu ze závislé činnosti Kč 1 950,00
předpis platby zákonného pojištění zaměstnavatele Kč 100,00

Uvedené případy zaúčtujte, vypočtěte hospodářský výsledek, určete základ daně z příjmu právnických
osob, vypočtěte daň z příjmů (19 %) a zaúčtujte.

Kontrolní otázky:
Jaký je zůstatek pokladny a účtu?
Jaké jsou odpisy dlouhodobého hmotného maejtku?
Jaká je čistá mzda zaměstnance?


















DPH za zprostředkování prodeje.

D.Štěpánková | 01.09.2010

Dobrý den, prosím o radu.
Podnikatel zprostředkuje prodej zboží plátci DPH z Itálie a vyúčtuje si provizi.Fakturuji s DPH nebo bez daně ? Děkuji.

Re: DPH za zprostředkování prodeje.

Petr Mach | 05.10.2010

Dobrý den,
v tomto případě podnikatel fakturuje službu bez DPH. Samotné DPH odvede plátce z Itálie. Nezapomeňte však poslat na FÚ souhrnné hlášení (pouze elektronicky) za měsíc, ve kterém jste takto fakturoval.

Zřizovací výdaje a zahajovací rozvaha

pribylikova | 07.08.2010

Dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu:
Zahajuji vedení účetnictví pro v.o.s. , která má ke dni zapsání do OR (23.7.2010) tento majetek: tiskárna (1238,-)-pořízena 9.7.; PC (13500)pořízeno 23.7. ;odborná literatura (519) pořízena 19.7.; banka (500); pokladna (20 000); Vklad společníků (500 + 20 000). Zřizovací výdaje - zápis do OR, paragony za razítka, notářské ověření atd (do 7000). Problém spočívá v tom, že některé položky byly pořízeny před dnem zápisu do OR, ale již bylo doručeno usnesení o zapsání a přidělono IČO (28.6.2010). Prosím jak by měla vypadat rozvaha a k jakému datu ji sestavit? A jak zaúčtovat zřizovací výdaje (pokud je zaúčtuji na 381 - náklady příštích období- kdy se to promítne do N?) A od od kterého data mám účtovat od přidělení IČO nebo až po zápisu do OR? Protože, kdyby až od zapsání do OR tak všechny pořízené dřívější položky by byly zřizovací výdaje? Děkuji.

Škoda - daň./nedaň.náklad vs. účetnictví

Věra Kubů | 13.07.2010

Dobrý den,

mám specifický dotaz.

V r. 2009 přišla celková náhrada od pojišťovny ve výši 50.000 Kč, škoda dosahovala v r. 2009 částky cca 60.000 Kč (jen odhad 3 faktur - 3 škodních událostí), ale do 31.12.2009 nepřišla žádná dodavatelská faktura, ale udělala se chyba a vytvořila se dohadná položka pouze na část škody 20.000 Kč (jedna faktura) (toto byl jediný náklad, který byl zaúčtován k 31.12.2009 do účetnictví), přitom se o ostatních fakturách vědělo.

Přijaté plnění 50tis. od pojišťovny byl daň. výnos r. 2009?
Jaký má být daň. náklad a základ daně v r. 2009?
Jak se mělo postupovat při tvorbě základu daně r. 2009? Mělo se uznat do daňových nákladů jen 20.000 Kč (vytvořena dohad.položka)? Ta náhrada od pojišťovny 50.000 Kč je celá daňový výnos? Tudíž by byl hypoteticky základ daně 40.000 Kč?

V r. 2010 přišly všechny faktury za škodu v celkové částce 60.000 Kč, ale dohad byl v r. 2009 vytvořen jen na jednu z nich. Dohadná položka z r. 2009 (20 tis.) se zúčtovala pouze s jednou fakturou, ta za 20.000. Tzn. že zbývajících 40.000 Kč spadne do nákladů r. 2010 - a budou nedaňové? (neváže se k nim žádná náhrada od pojišťovny ani ta z r. 2009 a tudíž by se o těch 40.000 Kč měl navýšit základ daně r. 2010, že).

Co se stane daňovým/nedaňovým nákladem v r. 2010 a jaký bude základ daně v r. 2010?

Prosím o odkaz na případné § zákona.

Mnohokrát děkuji za odpověď.

<< 13 | 14 | 15 | 16 | 17 >>

Přidat nový příspěvek


Vyzkoušejte: Vedení účetnictví Praha Ubytování v Břeclavi Grafický design